1. Az intézmény rövid bemutatása:

A Napsugár Integrált Szociális Intézmény Csongrád- Csanád Vármegye Kistelek városban található. A székhely intézmény 114 férőhelyet biztosít idős személyek számára, mely szolgáltatás célja az időskorúak ellátása, gondozása, ápolása.

A bentlakásos intézményi szakellátás mellett az alapszolgáltatás keretén belül jelzőrendszeres házi segítségnyújtást is ellát.

Jelenleg 40 db engedélyezett készülékkel működik Csongrád-Csanád Vármegye 4 településén: Kisteleken, Ópusztaszeren, Pusztaszeren és Bakson.

 

2. A szolgáltatás célja:

Az önálló életvitel fenntartása mellett kialakuló krízishelyzetek elhárítása. A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időskorú vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás. Alapfeltétel, hogy a szolgáltatást igénybe vevő a krízishelyzetet, illetve veszélyhelyzetet meg tudja különböztetni azoktól az eseményektől, amelyek nem igényelnek sürgős beavatkozást.

Az intézmény feladata az ellátást igénybe vevők biztonságérzetének megtartása krízishelyzetekben, a jelzőrendszer folyamatos (műszaki) működtetése és a szakképzett személyzet biztosítása által. A szolgáltatás biztosítja továbbá, hogy az ellátást igénybe vevő minél tovább otthonában maradhasson.

A jogszabály alapján szociálisan rászoruló személynek minősül:

  • az egyedül élő 65 év feletti személy,
  • az egyedül élő súlyosan fogyatékos vagy pszichiátriai beteg személy,
  • a kétszemélyes háztartásban élő 65 év feletti, illetve súlyosan fogyatékos vagy pszichiátriai beteg személy, ha egészségi állapota indokolja a szolgáltatás folyamatos biztosítását.

A súlyos fogyatékosságot, a pszichiátriai betegséget és az egészségi állapot miatti indokoltságot külön jogszabály szerint szükséges igazolni.

A szociális rászorultság igazolására a következő iratokat, nyilatkozatokat fogadjuk el:

  • az egészségi állapoton, illetve a betegségen alapuló szociális rászorultság esetében a külön jogszabály szerinti, igazolást, illetve
  • pszichiáter vagy neurológus szakorvosi szakvéleményt,
  • az egyedül élés igazolására a szolgáltatás igénybevételére irányuló kérelemben feltüntetett adatokat vagy a külön erre a célra készített nyilatkozatot,
  • az életkor igazolására a személyazonosító okmányt vagy Társadalombiztosítási Igazolvány másolatát, illetve a jegyző által kiállított hivatalos levelet, határozatot, végzést,
  • a súlyos fogyatékosság igazolására szolgáló iratot.

Amennyiben a szociális rászorultság több feltétel egyidejű fennállásán alapul, valamennyi feltételt külön igazolni kell.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevétele térítésmentesen történik.

 

3. A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás működésének jellemzői:

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás folyamatos készenléti rendszerben működik. A gondozók készenléte minden napra, tehát pihenő, munkaszüneti és ünnepnapra is kiterjed a nap teljes időtartamára, 24 órára.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szolgáltatás jogszabály szerint a lakáson belül bekövetkező vészhelyzetek elhárítására jogosítja fel az ügyeletet ellátó gondozót. Riasztás esetén a helyszínre kiérkezve nyújtanak segítséget ügyeletes gondozóink.

A gondozó feladatkörébe tartozik:

  • a krízishelyzet elhárítása, ha addig nem történt meg és szükségesnek látja, orvos, mentő hívása,
  • vérnyomás, vércukormérés, alapápolási-, gondozási feladatok ellátása,
  • hozzátartozó értesítése.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás alapvetően nem egészségügyi, hanem szociális ellátás, a házi segítségnyújtásnak, mint a szociális alapellátásnak a kiegészítő eleme.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás fontos feltétele:

  • a segélyhívó gomb az ellátott által elérhető legyen,
  • a rendszer használata által indokolt kezelési képesség,
  • bizalom megléte (lakáskulcs adása),
  • az egészségi állapot és szociális helyzet indokolja a 24 órás — jelzőrendszer által biztosított - felügyelet biztosítását.

 

4. A Gondosóra eszköz jellemzői, működése:

A Gondosóra programban biztosított eszköz egy a 21. századnak megfelelő technológiával gyártott készülék. A beépített SIM kártya segítségével kétirányú adat és hangkommunikációra képes, amely a készülék közepén található fő gomb hosszú megnyomásával azonnal jelzést küld a diszpécserközpontnak.

Közvetlenül csak a diszpécser központtal lehetséges kommunikálni a készüléken keresztül. Az eszköz ütés- és cseppálló, zuhanyzás közben is használható. A jelzőeszköz karon és nyakban is viselhető. Az eszköz helymeghatározó funkcióval is rendelkezik, mely segítségkérés esetén lehetővé teszi viselője pillanatnyi tartózkodási helyének beazonosítását. A Gondosóra csomagja a töltő, a kar- és a nyakban történő viseléshez szükséges kiegészítőket tartalmazza. A töltőkábel csatlakozását mágnesek segítik, így azt nagyon egyszerűen rögzíteni tudja az eszközhöz a szolgáltatást igénybe vevő.

 

Az igénybevétel módja:

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére, indítványára történik. Az igénybevételt a Kérelem adatlap (egy része a háziorvos által kitöltött) kitöltésével, és a mellékletben felsorolt dokumentumok másolatának leadásával lehet kezdeményezni. Ezek a nyomtatványok beszerezhetők a szociális ügyintézőnél ( e-mail-ben, vagy postai úton, vagy személyesen átvehető az ügyintéző ügyfélfogadási ideje alatt). A nyilvántartásba vétel feltétele az előzőekben említett dokumentumok leadása az ügyintéző részére.

Szóbeli kérelmezés esetén a kérelem benyújtásának tényét az elhelyezési kérelmeket a JHS koordinátor munkatárs írásban rögzíti, melyet két tanú aláírásával ellát. A rászorultságot igazoló dokumentumokat, orvosi dokumentációt, és a majdani megállapodáshoz szükséges iratoknak papír alapon rendelkezésre kell állnia. A dokumentumokat az ellátást igénylő legkésőbb a megállapodás megkötésekor átadja a JHS koordinátor munkatársnak. A folyamat többi része szóbeli kérelmezés esetén is azonos az írásbeli kérelmezés folyamatával.

Amennyiben az ellátást igénylő személy mozgásában korlátozott, arra irányuló kérés esetén a JHS koordinátor előkészíti a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges dokumentációt, és időpont egyeztetést követően, a kérelmező otthonában elvégzi a kérelem írásos felvételét.

A kérelem beérkezésekor iktatásra és nyilvántartásba vételre kerül, ezt követően áttekintésre kerül a kérelem és mellékletek hiánytalan volta és kitöltöttsége. A hiányosan, pontatlanul kitöltött vagy a hiányzó mellékletekkel megküldésre kerülő kérelmek esetében a kérelem beérkezését követő 8 napon belül hiánypótlási felhívás kibocsátására kerül sor, mely minden esetben tartalmazza a hiánypótlásra rendelkezésre álló határidőt is. Amennyiben a kérelem hiánytalanul kerül kitöltésre az elbírálás kapcsán tájékozódik a kérelmező egészségügyi, szociális állapotáról, felméri igényeit szükségleteit.

Az ellátás igénybevételéről, elutasításáról, az ellátás megszüntetéséről az intézményvezető dönt és erről értesíti az igénybe vevőt, illetve annak törvényes képviselőjét. Az elutasító döntés írásban történik.

Legkésőbb az ellátás megkezdésének napján az intézményvezető megállapodást köt az igénylővel, illetve annak törvényes képviselőjével,

Amennyiben a kérelmező jogosult az ellátásra, a JHS koordinátor munkatárs a megállapodásban foglaltaknak megfelelően megszervezi az ellátást.

Kérdés esetén állunk rendelkezésre:

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Postacím: 6760 Kistelek, Kossuth u. 41

Az ügyintézők Kucsoráné Süli Anikó és Baloghné Korom Klaudia szociális munkatársak.

Elérhetőségük: 06-62/598-010/121 mellék

Ügyfélfogadás: 

  • Hétfő: 9-15,30 óra
  • Kedd: 9-14 óra
  • Csütörtök: 9-18 óra
  • Péntek: 9-12 óra                                                                                   

Személyesen is felkeresheti az intézményünket, az ügyintézővel előre megbeszélt időpontban.

 

Szükséges dokumentumok

Az alábbiakban összeállítottuk az Ön részére azoknak a dokumentumoknak a listáját, melyek ahhoz szükségesek, hogy az Ön jelentkezését nyilvántartásba tudjuk venni, illetve az ellátás igénybevételének folyamatát megkönnyítsük.

A kérelem beadásakor kérjük hozza magával az alábbiakat:

  • kitöltött Kérelem adatlap, az elhelyezést igénylő saját kezű aláírásával,
  • érvényes személyi igazolvány másolata, lakcímkártyával való rendelkezés esetén annak fénymásolata,
  • utolsó nyugdíj-szelvény, igazolás a havi rendszeres jövedelméről, valamint az azt megállapító határozatról,
  • TAJ számot tartalmazó hatósági igazolvány másolata,
  • szociális rászorultságot igazoló dokumentumok (Lsd.fenn).

További segítséget kérhet a szociális és terápiás munkatársaktól az alábbi telefonszámon:

06-62-598-010 / 121 mellék

Weboldalunkon sütiket használunk

A napsugar-otthon.hu-n kizárólag az oldal működéséhez feltétlenül szükséges és munkamenet támogató, az egyes felhasználói munkamenetek azonosítására szolgáló sütiket (cookies) használunk. A Hatóság oldalán alkalmazott funkcionális sütikről bővebb tájékoztatás a Tájékoztatás a sütikről gomb megnyomásával érhető el.