ESEMÉNYNAPTÁR

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

2019.09.18.-án, lakóink ismét egy csodás napsütéses napra ébredhettek, és plusz a jó idő mellett még egy izgalmas Szarvasi kirándulás is várta őket, egy pályázat keretein belül, a Somogyi Könyvtár szervezésében működő Biblio-terápiás foglalkozás kapcsán juthattunk el.

Kisbusszal érkeztek kora reggel lakóink elé, majd ellátogattunk első állomásunkra, megtekinthettünk Szarvason a híres mini Magyarországot, lakóink megdöbbenten csodálták a hatalmas, milliméter pontosságúan elkészített Magyarországi nevezetességek hiteles makettjeit.

Lehetőségünk adódott mindent kipróbálni, és elindítani a mini vonatokat, mindenki nagyon élvezte, hogy egy pár órára, de kipróbálhatta milyen is a kisvasutasok élete, majd a híres Tihanyi Apátság vízhangját is letesztelhettük a mini maketten.

Hosszas nézelődés után, ellátogattunk az Arany Szarvas étterembe ebédelni, nagyon finom ételeket kaptunk, mindenki jól lakott, így folytathattuk a túrát az Arborétumba.

Ahogy elindultunk, rögtön megpillantottunk egy avarban pihenő sünt, óvatosan megsimogattuk, majd tovább álltunk, ahol nagy meglepetésünkre két emu tűnt fel a közelben.

Nagyon barátságosak voltak, egyből odajöttek hozzánk, néztek a nagy szemükkel, majd megetethettük őket egy kis szőlővel.

Ezek után csodálatos hatalmas fákat vehettünk szemügyre, az idegenvezetőnk, mindent részletesen elmondott, amit a fákról tudni lehet, és ezt még fokozva, hogy lakóink is kicsit közelebb érezzék magukat a természethez, átölelhettük a fákat, nagyon jó érzést keltet mindenkiben, a fák illata, tapintása.

Sétánk közben furcsa hangra lettünk figyelmesek, majd a bokrok közül felbukkant egy csodás tollazat, így most már sejteni lehetett, hogy a furcsa hang, kihez köthető.

Egy gyönyörű páva bukkant fel előttünk, majd hirtelen megjelent utána a többi is.

Álomba illő érzést keltett bennünk a látvány, és a gyönyörű környezet, nehezen is tudtunk tovább menni, mert minél közelebb és többet akartunk gyönyörködni ezekben a káprázatos állatokban.

Miután kiértünk az erdőből, és felocsúdtunk a több méter magas mamutfenyő látványából, a parton várt minket egy kis hajó, ami elvitt minket egy sétára, a halkan fodrozódó Kőrös folyó mentén.

Nagyon megnyugtató volt, ahogy csordogáltunk a napsütésben, lakóink kipróbálhatták, milyen kapitánynak lenni, egy rövid időre átvehették a kapitány szerepét.

Miután ismét partot értünk, már sétáltunk vissza a kis buszhoz, ami a bejárat előtt várt minket.

Késő délután vissza értünk intézményünkbe, ahol lakóink kellemesen elfáradva megvacsorázhattak és lepihenhettek.

Összességében, jókat ettünk, beszélgettünk, tanultunk, és ismét rengeteg együtt átélt pillanattal gazdagodtunk.